lördag 3 maj 2014

Åmynning

Eller Aros som i Arosmarknaden i Västerås.

Dagen började med en påminnelse om att bilen borde besiktigas (redan förra december) och gav en liten flashback av i torsdags när plåtpolisen fotograferade frugans fortkörning.

D.v.s. redan i Stureby hade polisen blåskontroll med tillhörande körkorts- och, gissar jag, koll av bilen i tillämpliga register. Men eftersom jag säkert såg så oskyldig och redig ut plus att de redan stoppat många bilar så vinkades jag förbi. Det tackar vi för.

Väl framme på marknaden blev den snabbgenomgång och avsökning av lämpliga objekt. Det första jag inhandlade var en (reservdels)fotogenlampa, en Primus 981 där den ofta saknade eller skadade snabbtändaren fanns kvar.


Men jag hade i.a.f. vett att inte köpa fler lampor eller den riktigt gamla blåslampa jag hittade.

På andra varvet gjorde jag en ännu sämre investering genom att köpa en halv framgaffel. Tur eller otur så missade jag precis två fina  passande obromsade 26" framhjul till en snubbe som skulle tillverka egen cykelkärra. Och det när det fanns flera fungerande cykelkärror till salu.


Är det någon som identifiera framgaffeln så vore jag tacksam. Behöver hitta/tillverka lite delar.

Sist men inte minst köpte jag en WICO magnetspole jag tittat på hos samma säljare ett flertal gånger tidigare.


Orginalet nedanför. Hoppas jag kan använda den nya

Det jag ångrade att jag inte köpte, varje gång jag gick förbi den var den fina UM400 bänkfräs som fanns på plats. Jag hittade på allehanda ursäkter för att inte köpa den men den sorgliga sanningen är att jag inte har rum för den även om den är liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar