lördag 4 maj 2024

Avrostning

Eftersom yxan gick för inlösen så tänkte jag plocka fram gamle svarten, Commandon.

Man brukar prata om avrostning, på våren, i MC kretsar. I detta fall gäller det i ordets rätta bemärkelse. Den har stått under verandan under en presenning i många år nu.

I samma veva hittade jag Rat-biken med påhängsmotorn. Den är väldigt patinerad den med. Motorn har inte gått mer än ett varv runt kvarteret. Efter det tappade jag intresset för det projektet.

fredag 3 maj 2024

Som förgjort

Eftersom senaste årens grill hade rostat sönder så beställde jag igår en ny grill från NetOnNet. Naturligtvis tog produkten slut i lokala lagershoppen mellan min tanke och handling.

Så det beställdes med expressleverans (via Best) från WEB-lagret för att kunna grilla i helgen. Och leveransen kom t.o.m. tidigare än utlovat. Men så tog "turen" slut, i vanlig ordning, känns det som.

Så fort budet åkt började jag med paketöppning. Redan i först lagret blev det besvikelse

Och det syntes inget speciellt på kartongen, tyckte jag. Annars hade jag vägrat ta emot den utan kontroll.

Så nu är det pappersexercis med NetOnNet, det skall fyllas i papper och det skall skickas foton och väntetiden är minst 3-4 arbetsdagar. Så nu är jag besviken och lite arg, mest uppgiven.Verkar som om jag alltid har otur. Kanske jag får grilla annat än engångsgrill nästa helg. Kanske jag måste accelerera kolgrillsprojektet.

Kan nämnas att beställning via deras hemsida är lite lurig. Alltså först i Weber-listan kommer:

 

Men tittar man riktigt noga så är det en asterisk efter "Överdrag på köpet*" och lägger man det erbjudande i köpkorgen så föreslår dom att man kompletterar med ett överdrag för 1190kr

Frågar man kundtjänst vad det betyder så säker dom att: -"vill du ha med överdraget måste du i stället köpa paketerbjudandet" (som inte syns i listan om man inte bläddrar neråt på hemsidan)

 

Varför skulle någon välja det övre alternativet?  Är det gjort för dom som inte läser det finstilta?

/EDIT 2024-04-07

Brände propparna idag och involverade  kundombudsmannen eftersom kundtjänst tydligen "somnat in". Hade dessutom suttit en halvtimme i telefonkö innan dom helt sonika stängde den.

Då fick jag iaf snabb respons och besked om att dom beställt en ny som skall levereras inom 1-2 arbetsdagar. Den som lever får se.

/EDIT 2024-04-08

Så var det med den leveransen fick beskedet igår men PostNord är något senare. Vill jag ha den nu så får jag hämta den hos PostNord i Årsta, och då krävs släp. Annars kan jag boka vilken dag i jag vill nästa vecka.