tisdag 3 juli 2012

Motbevis

Igår påstod jag att jag byggt första flugspöt innan en viss kurs men det kan jag motbevisa nu.

Nedan byggsatsen med några öglor provlindade för att kolla vilken trådfärg som passade bäst.












Efter att alla öglor lindats mm. tillverkades en "rotationsrigg" för limning av trådvarven/öglorna.
Härdningstiden på epoxin är mer än 6 timmar och spöet måste rotera tills limmet har härdat.

I den bilden ser man en Jameson duk. Eftersom fiskekursen var i April och Jameson besöket i September (då barduken, eller vad det kallas, inhandlades) så stämmer inte min tidigare utsago.















EDIT. Tänkte att jag skulle ha haft någon fin bild på hur det blev men det hade jag inte.
Dessutom kan man glatt konstatera att digitalkamerorna blivit mycket bättre ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar