tisdag 29 april 2014

Dödsryttare

Här ligger jag på modiga 100 i vänsterfilen i Södertunneln när jag ser en blivande organdonator närma sig i backspegeln.

Hinner inte riktigt med, med mobilen, innan han (jag förutsätter att det är en han) passerar mellan bilen och tunnelväggen. Felmarginalen är ytterst liten kan man säga, plus att han förlitar sig på att jag sett honom och håller undan.


Det är så att säga inte frågan om, utan när det går åt h...te för en dylik idiot. Hoppas bara att donationskortet är ifyllt och att det blir något kvar att donerna...


3 kommentarer:

  1. Försäkringpremien på dessa fordon talar sitt tydliga språk,trots att många av ligisterna skriver hojarna på sin morsa.

    Ett annat växande trafikproblem är alla som använder mobilen när dom kör bil :)

    SvaraRadera
  2. Bara kameradelen för att dokumenta. Dessutom kör jag automatväxlat så ena handen är ju sysslolös hur som helst ;)

    Förresten trodde jag att rektionen i första hans skulle vara på överhastigheten.

    SvaraRadera
  3. Handikapplåda Suck !

    Ja det är ju överhastigheten som skapar dom höga premierna.

    SvaraRadera