lördag 15 december 2018

Frostigt

Lördagsmorgonen steg jag upp, drack kaffe och beslöt att ta en promenad i stället för att gå på julmarknad med fru och svärmor.

Eftersom jag hade siktet inställt på Nyckelvandringen från Tyresö Pilgrimscentrum så passade jag på att åka in via Pingstkyrkans loppis och köpa lite talböcker och se vad jag kunde hitta för skojigt. Det första jag så var blinkers (såg nya ut) för 20kr/st som hade passat på Yxan i stället för det jag köpte för 200kr...



Efter det åkte jag till Tyresö kyrka och började följa skyltarna


Albysjön börjar frysa på. Lite knölig terräng just längs södra kanten mellan Racksta och Rundmar
 
  
Stigen innan rundmar var lite dåligt uppmärkt så det blev någon km längre än tänkt. Här kom jag i stället på Drottning Kristinas pilgrimsled men det var åt samma håll just här.
 

Leden passerade Nyfors, vattnet såg ruskigt kallt ut...
 

Även vid Alby friluftsområde, parkeringarna, var det undermåligt uppmärkt.

Det tog mig hela 3h att gå 13 km


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar