torsdag 3 september 2020

Jusst så

Idag kom svaret från PostNord, det var som förväntat men frustrerande så jag skickade ett elakt svar. Alltså dom godkänner att dom tagit emot paketet och slarvat bort det men tycker att det får jag reda ut med säljaren. Att det är NAP, dvs Någon Annans Problem.

Jag är inte ensam och mina synunkter på deras service. Krävs bara en enkel sökning på internet.

Ger mig fan på att hade jag betalt en försäkring för paketet så hade det kostat lika mycket som innehållet. PostNord hade tagit ut en högre kostnad och fortfarande hänvisat mig till att reklamera hos säljaren 

Frågan är nu ifall någon inom PostNord lever bra på att stjäla paket och sälja innehållet på Tradera


Tack för din reklamation.
Vi har sökt men har tyvärr inte lyckats lokalisera försändelsen.

Avsändaren har valt att skicka din försändelse som ett 1:a-klassbrev vilket är en oförsäkrad tjänst.
Enskilda brev, som i det här fallet, har vi inte möjlighet att följa i vår hantering då de inte är spårbara och vi ger ingen ekonomisk ersättning till dig som mottagare vid förlust, skada, retur eller försening.

Det nummer din försändelse fått är enbart ett underlag för att din försändelse förtullats och det går inte att spåra på detta.

Om din försändelse av någon anledning inte kommer fram till dig som tänkt ber vi dig att kontakta avsändaren och reklamera detta till dem. Enligt produktvillkoren är det avsändaren som är berättigad till eventuell ersättning genom en reklamation till sin transportör i avsändarlandet. Detta gäller oavsett i vilket land ett fel har inträffat.

Den administrativa avgiften tas ut för täcka in våra kostnader för tulldeklarationen och återbetalas inte.
Momsen kan endast återbetalas genom en överklagan hos Tullverket om en försändelse har returnerats till avsändaren.
Importavgift och moms betalar kunden för att få importera försändelsen över den svenska gränsen.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.

Vi önskar dig en trevlig dag.

Med vänlig hälsning

PostNord Reklamationer

 

2 kommentarer:

  1. man blir ju bara så trött på det där företaget, till och med när man betalar extra för spårbarhet så slutar spårningen när postnord tagit över

    SvaraRadera
  2. Gamla hederliga POSTEN,det var bättre förr.

    SvaraRadera