torsdag 23 mars 2023

LEDsen

eller kanske bara upplyst?

I något skede köpte jag ett LED lysrör som låg i någon billighetslåda i någon affär. Tänkte att det kommer till nytta den dagen lysröret över diskbänken kastar in handduken.

Vad jag inte visste var att detta SUBSTItube kräven en speciell (glim)tändare och noterade därför inte att den saknades i förpackningen. Hade det varit modernt LEDrör hade jag kunnat koppla om armaturen men det går ju inte med detta rör. Hittar ingen ritning på en LEDtändare  så antingen så köper jag en LEDtändare eller så blir det en helt ny armatur med nyare LED, eller så köper jag ett vanligt lysrör.

Av princip vill jag ju använda LEDlysröret jag har men å andra sidan... ny armatur...
Tror nog ändå enklaste alternativet vinner, LEDtändare från Kjell & Co. Hoppas nu röret fungerar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar