måndag 9 september 2024

Skrotmarknad

Besökte DAK's höstmarknad i helgen. En skillnad mot förra året var att det inte ösregnade denna gång utan nu var det väldigt varmt i stället.

För att inte komma tomhänt så inhandlades en rostig MC fälg. (väldigt sparsmakat med MC delar tyckte jag).

Hemkommen kände jag mig tvingad att ta tag i rosten med en gång så länge det fanns något kvar att rädda.

Efter roterande stålborste

Efter Biltemas rostborttagning.

Så på med CRCs Zinkprimer

Letade fram ett matchande bakhjul ur förrådet och behandlade det på liknande sätt

Nu gäller det att välja däck till hjulen. 19" borde fungera men hur väljer man bredden

/EDIT
Uppmätt innerbredd ca 47mm => WM2 så 90/90-19" eller 3.00-19" då!?
Eller blir det 80/90-19" blir allt mer förvirrad när jag läser däckstabeller.
Framgaffeln är 110 mm vid navet och längs gaffelbenen någon(-ra) cm mindre så det begränsar ju bredden på framdäcket. Bak kan det fast rymmas bildäck.

Ska kolla vad jag kan ha i förrådet så får jag se hur det ser ut monterat

Synd att jag slängde gamla Commandoframdäcket, det hade kunnat passa
EDIT/
 


2 kommentarer:

  1. Mycket trevligt i år,jag gjorde flera fynd

    SvaraRadera
  2. Gissar bilrelaterat eller möjligtvis porslin då?

    SvaraRadera