onsdag 20 juni 2012

Det var annorlunda förr

Kvällen genomleds på Pelikan på Södermalm, ölhallen som tiden glömde...

Började med en Grosshandlare (groggen alltså), Eau de vie och sockerdricka.

Vissa i sällskapet körde hela Grosshandlarmenyn inklusive gumman, fläsklägg med rotmos osv. men eftersom jag aldrig gillat fläsklägg blev jag "tvungen" att tugga i mig en Wallenbergare.


För att inte störa de andra blev det ingen blixt.

























Roligt som det kan vara en onsdagskväll med en överkletig serveringsman, småtråkigt sällskap och jätteläskiga bögar till bordsgrannar så smet jag så fort jag fått kaffet.


Maten är suverän! I rätt sällskap är ett besök något jag verkligen kan rekommendera!

2 kommentarer:

  1. "eftersom jag aldrig gillat fläsklägg..."
    Vafalls! Det var länge sedan jag hörde nåt så barockt!

    SvaraRadera
  2. Ja, och oavsett vad man försökt kalla det såsom Eisbein, Schweinehaxe osv.

    SvaraRadera