måndag 21 december 2015

1900-talet

Härom året skulle dottern och hennes klasskompisar ha Disco och hon höll på och kompilerade en Spotify spellista. I samband med diskussioner i ämnet satt vi i bilen och jag hade rattat in Radio Kanyl (Vinyl). Låten som spelades i radion var  "It's Raining Men" med The Weather Girls.


Jag menade att den låten kunde ju passa på Disco, responsen var: "den är ju jättegammal - från 1900-TALET". Ja vad säger man då :)


Idag satt jag och nostalgikörde Frank Zappa och Joe's Garage på bärbar PC vi köksbordet samtidigt som hon dekorerade Pepparkakshus. Hon frågade vad för sorts musik jag spelar och menade att det låter som Jazzrock. Jag tycker att det imponerar att en 13-åring kan kategorisera Zappa's musik så passa bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar