söndag 17 januari 2021

Värmeflykt

Lånade en värmekamera av en kollega. En som ansluts via USB kablage till telefonen.

Fotade runt huset och friggeboden. Man kan direkt se att dom fina, gamla tvåglasfönstren jag valde till friggeboden inte var någon höjdare. Vet inte om det verkligen är stort läckage runt dörren. Det ser så ut, eller så är det reflektioner. Gummilisten bör granskas.


Man kan även roa sig med att fotografera andra saker. Nedan ser man att hunden är bra mycket bättre isolerad än frugans fot i strumpa.


Fotograferar man människor så fungerar kameran lite som stålmamnens röntgensyn så sådant skall man undvika... åtmimstone att publicera.

4 kommentarer:

  1. haha nu blev man ju lite nyfiken på vad du såg med röntgensynen

    SvaraRadera
  2. ☺ så spännande var det väl inte, egentligen. Kollegan tyckte att jag kunde fota mig själv under täcket men jag sade att det är onödigt eftersom kameran saknar vidvinkel 😁

    SvaraRadera
  3. Kollade nybygda kåken redan på 70-talet med värmekamera, fick anledning att rätta till gullfiber på vinden mm. Domnarvets Jernverk använde kameran att kolla slitaget på keramiska infodringen på ugnar och skänkar.

    SvaraRadera
  4. Kameralånet var mesten kul grej för att prova tekniken. Jag är fullt medveten om att alla fönster på huset borde bytas, snarast.

    SvaraRadera