måndag 13 mars 2017

Ösäkert läge

Iom vägbygge på våran gata har man valt att samla alla postlådor på ett och samma ställe, På cirka 800m avstånd från vårt hus

För den som är skeptisk till folks ärlighet i allmänhet, och i synnerhet till dom som färdas runt i grannskapet i skåpbilar registrerade i de baltiska länderna, känns det minst sagt lite osäker att all post samlas på ett och samma ställe, i olåsta postlådor..


Ifall någon nu far i väg med räkningar bekymrar mig ringa, Möjligtvis ifall det gäller brev om trängselskatt för i det fallet verka det vara lagligt med ocker. En försening medför obönhörligt en extra avgift på 500sek (om så än ursprungskravet varit på 11kr).

Nå min oro baserar sig delvis på att jag köper en del grejor på internet där paketen sedan levereras i postlådan. Vet man inte om att paketet "beslagtagits" ur postlådan så ...


Häromdagen hade någon kontrollerat ett av mina paket. Plasten var uppriven och innehållet låg löst i postlådan. Tydligen innehöll inte det paketet något som intresserade kontrollanten.

Jag hade redan innan det inträffade försökt kontakta Post Nord´s kundtjänst för att höra hur dom tänkt, ifall dom tänkt något. Tydligen har deras kundservice blivit lika dålig som postutdelningen sedan dom bytte namn. Dock skall väl tilläggas att man vet ju inte ifall det är just Post Nord som delar ut alla paketen för marknaden är minst sagt avreglerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar