fredag 31 mars 2017

Rattilska

Idag hade jag tur. Var ute och körde och stannade vid stoppskylten i en fyrstoppskorsning/flervägsstopp, EFTER en bil som kört över den heldragna linjen, in i korsningen och stannat där. Reagerade inte desto mer på det utan kollade höger-vänster och körde in i korsningen efter bilen framför som drog iväg.

När jag vred huvudet framåt upptäckte jag att kepsgubben framför hade tvärnitat och nu satt och viftade med knytnäven åt mig !?!? Han nätt och jämt tvärnita för att förhindra en olycka och just då drabbades jag av en våldsam Road Rage. Det var tur att gubbjäveln inte stannade på platsen, för då hade jag stigit ur bilen och nu förmodligen suttit i häkte.


Blev tvungen att parkera och lugna ner mig. Ett par kilometer lägre fram på en motortrafikled såg jag på håll att alla bilarna svängde över till högerfilen för att köra förbi en bil som låg och bromsade trafiken i vänsterfilen. Gissa vad det var för en...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar