onsdag 5 april 2017

Innanför eller utanpå

Senaste tiden har jag letat allvädersställ inför säsongen, även kallat gubbställ. Det har provats all möjliga fabrikat och modeller men det verkar svårt att hitta något som samtidigt inte spänner över kulmagen utan att för den delen har ärmar som på sätertröjor,

Sen har jag svårt att fördra att ett par byxor och en jacka kan kostar lika mycket om inte mer än vad motorcykeln kostat. Inte så att priset i sig är oöverkomligt utan det är mera en principsak.

I väntan på beslut letade jag fram ett par gamla Jofama läderbyxor som går ihop med den gamla Halvarsson skinnpaj jag brukar köra med. Nu är närmaste bekymret ifall stövlarna skall var innanför eller utanpå.


Skavankerna doldes med flytande skoputs. Någon långtidsverkan tror jag inte på men det ser ju bra ut för tillfället.


Jag gissar att skyddsverkan hos mina gamla skinnkläder är bra mycket sämre än hos nyare produkter så det gäller att hålla undan för olyckan men samtidigt inte köra ifatt den. Nästa projekt är att gå ner i omfång såpass att jag får plats för en ryggplatta innanför jackan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar