tisdag 27 februari 2018

Fiberhelvetet

Det verkar gå på årsbasis och på fredagar. Det är nästa prick ett år sedan på fredagen när dom förra gången saboterade min internetuppkoppling.

Förra veckan, fredagen den 23e var jag hemma på lunchen för att gå bajsrunda med hunden som var ensam hemma. Såg att någon av dom inkompetenta idioterna från ElTel var nere i kabelbrunnen på andra sidan gatan.

Reflekterade inte desto mera på detta just då men desto mera när jag kom hem från jobbet och tänkte kolla på TV.  Ingen bild och inget internet heller.

Ringde Viasat och tänkte "få se nu", med tanke på gången innan. Satt i telefonkö ca 11minuter och fick sedan förklara problemet varvid jag blev överkopplad till internetavdelningen. Sedär, ett fall framåt.

Efter ytterligare 14 minuter i kö och efter den obligatoriska omstarten av routern för att säkerställa att jag inte var den skyldige så konstaterade supportkillen att det nog var ett 20 tal grannar som led av samma fel. Som om jag skulle bli gladare av det.

Inte fick jag något besked om tid för åtgärd heller. Nu blir jag väl tvungen att jaga runt i tre veckor igen innan dom skickar ut någon för att rätta till det dom ställt till med.

Man kan ju bara undra vad ELTEL har för kvalitetssäkringssystem och varför dom överhuvudtaget saboterar en fungerande anläggning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar