torsdag 12 juli 2018

Halvdant

Häromdagen skulle jag uträtta lite vid svärmors sommarstuga.

Först tog färgen slut, så det blev på hälft.


Sedan fick jag problem i värmen så det blev att vila middag.
På eftermiddagen skulle jag klyva den vresiga granveden men lyckades slå fast yxan.


Idag åkte vi till Härmä Powerpark för att bl.a. åka gokart på Mika Salo Circuit. Det blev ogjort men jag gick runt och spanade på timmerkonstruktioner.

I Sagokogen såg jag ett troll med rejäl stock.


Några timmerstugor inspekterades.


Barnens favoritattraktion var även den gjord av timmer.


Nu är jag tillbaka på svärmors sommarstuga med diverse burkar för att slutföra och påbörja saker.

Det är bleke och det blir kanske ett bad efter bastun. Vattnet är runt 18°C. Solen går ner 23.25


Exit
Nu blev det romantiskt oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar