tisdag 31 juli 2018

Priser

Behöver ett par stabila små hjul till ett projekt och kom på att jag har en liten biltema domkraft vars hjul kunde passa.


Eftersom den är fungerande så tänkte jag att ifall jag kunde hitta en liknande på auktionssiten för en 50-lapp så ids jag inte starta upp svarven eller sno hjulen från den jag har.

En hittade jag men jag åker nog hellre och köper en ny/bättre att hissa bilen med och skrotar den gamla. Att köpa en likadan begagnad, i Göteborg, dyrare än en ny på biltema låter jag allt bli


För ros skull skall jag följa auktionen och se ifall det är någon som bjuder.

2 kommentarer:

  1. den blir nog åld när det kommer till auktioner verkar folk tappa all vet och sans bara utgångs priset är lågt nog :-/

    SvaraRadera
  2. Har sett liknande fenomen på loppisar (i Finland). Man säljer poslin och glas, dyrare än nypriset på samma vara.

    SvaraRadera