fredag 27 januari 2023

El Gigante

Skulle handla RFID kort till företagets laddstolpar. Och nu fick jag något nytt att reta upp mig på.

Alltså, frågade först hos installatören av laddstolparna men han rekommenderade att köpa 10-pack från Elgiganten, "För det går snabbare och blir billigare" ...

  1. Det går tydligen inte att köpa till företag på Elgigantens hemsida eftersom den är utformad för personligt köp, för privatperson. (varför säljer dom då i 10-pack?)
  2. Hade ärende åt det hållet så jag svängde in och skulle köpa:
    - jag måste beställa för det var beställningsvara
    - det gick inte att beställa till företagets postbox
    - det gick inte att beställa till besöksadress
    - eller det gick det ifall det adresserades till mig, sade försäljaren... (han tyckte först att han skulle skicka till min hemadress, den dåren). Men sedan gick det att adressera till mig, på företagets gatuadress bara jag uppgav telefonnummer, mejladress, personnummer och skonummer.
  3. När jag skulle förskottsbetala, för det gick inte heller att skicka faktura, så tillkom det en fraktkostnad. Vilket jag ifrågasatte eftersom det på internet står fraktfritt men det skulle dom ha ändå, för det skulle posten ha?

Det var 5 före att jag brände propparna (jag har fått kort-are stubin efter jag drabbades av ålderdomen)

Så ett par dagar senare fick jag meddelande, från Bring, om att jag kunde hämta ut paketet HOS MITT POSTOMBUD i närliggande Tobaksaffär

Och det står definitivt fraktfritt/gratis vid leverans till ombud, på deras hemsida, så där lurade försäljaren mig.


 Ska jag börja mejla deras kundtjänst angående 29 kronor, har god lust. Och jag är helt övertygad om att allt inte beror på säljarens inkompetens (det tog en halvtimme att göra affären) utan även på att Klarna är inblandat, ett rent bedrägeriföretag som hamnat under lupp bl.a. i Finland.

Kanske jag även skulle yrka på milersättning och timersättning på ett par tusen kr. Skitföretag.

PS. Och nu har dom gjort skruvkork på Bardolino. Allt går åt helvete... det var bättre förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar