Sen fick jag lära mig en sak som jag inte visste sedan tidigare. Nokian Hakkapelitta har ingjutna "däcksslitageindikatorer".
Eftersom 8:n syns är mönsterdjupet mer än 8mm. Syns inte 8 längre utan bara 4 & 6 så är mönsterdjupet mellan 8 & 6mm osv. Finurligt.
Dubbelkollade "sommardäcken" och dom är även godkända som vinterdäck. Hur har däcksfabrikanten lyckats med det?
Men både M+S och 3PMS loggan finns där.
Det blir dyrt detta. Läckande stötdämpare, resultatet av "avancerad" terrängkörning.
Intressant detalj, stödpiggar som måste demonteras för att ej originalfälgar ska kunna monteras.
/Edit 2024-12-06
Minnesanteckning. Dags att byta bromsklossar fram.
Edit/
Blev ju bra detta. Fälgarna liknar ju originalet, lite.
Och mätarställningen vid däcksskiftet.
/Edit
Däcken är värdelösa i M+S. Nokia skulle hållit sig till telefoner. Idag kämpade vi i flera timmar innan hjälp infann sig....
Antislirplattorna av plast från Motonet är värdelösa. Ska kolla på några av metall.
Enligt spåkulan synns husbil med fyrhjulsdrift i en inte allt för avlägsen framtid.
Edit/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar