lördag 22 september 2012

Familjedag


Började med Laserdome. Kunde skylla på dålig rygg och gå till Naturkompaniet istället och kolla på resevdelar till Trangia...
Ärligt så fattar jag inte grejen med lasertjosan, lika lite som Paintball. Ok att det kan vara roligt med live-dataspel för barn - men för medelålders män och kvinnor!? Det finns ju det militära för dem som har den böjelsen.



Nog om det, segern firades på Hard Rock Café. Ca 3:e ggn ja besökt ett sådant etablissemang, inte imppad. Pulled pork mackan var dock god, kanske inte så god som min hemgjorda men de hade bättre tillbehör. Där måste jag förbättra mig.











Avslutade med fika i Nobels gamla dynamitfabrik "Syran", i Vinterviken.







Arbetare utanför fabriken runt år 1900. 

De halmpackade glasflaskorna innehåller koncentrerad svavelsyra som användes vid framställningen av sprängmedel.

1 kommentar:

  1. Kaffe med dopp? i en gammal dynamitfabrik låter ju makalöst trevligt!
    Jag antar att grabbarna på den nedre bilden hade tagit kväller...

    SvaraRadera