fredag 26 oktober 2012

Krypa till korset

Har nu, sist och slutligen tagit tag i orsaken till min ursla rygg. Ehuru jag har aversion till att svettas, fanns det nu  inget annat alternativ än att gå (läs köra) till ett såkallat Gym. Jag föreslog doktorn på företagshälsovården att förtidspension och soffpotatis/bidragstagare på heltid kanske var ett alternativ - där blev det avslag.

Alltså, ett Gym är en lokal där finväderssportare kan förevisa sina slanka vältränade kroppar, i tighta elastiska moderiktiga kläder inför patetiska soffpotatisar med fysiska tillkortakommanden.

Nu tänkte jag väl att jag skulle få ett träningsprogram med rejäla vikter vid någon multimaskin, där jag kunde bygga rejäla muskler inför beundrande publik. Döm om min förvåning när jag blev tilldömd motionscykel, gummiboll och balansplatta. Vikter då, jo ett par 2kg hantlar fick jag nöja mig med, med löfte att jag så småningom, kanske får byta till 5kg.

Inte nog med det, jag blev även avkrävd ett löfte om att börja äta frukost, åtminstone 2ägg, samt en halvering av ölkonsumtionen. Vad får man inte offra för konsten. Hittills har det inte lyckats så bra, dock.

90,05kg - inklusive badhandduk.


2 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Rolig och träffande läsning för en gammal diskbråckare.
    Balansplatta och boll känns inte som Clint Eastwoods förstahandsval direkt...
    Jag vägrar gym och kör sjukgymnastikprogram hemmavid istället. Jag blir sannolikt aldrig någon fitnessdrottning men det hjälper mig att ta mig fram genom verkligheten i upprätt position.
    Min ölkonsumtion är ju redan noll så nu behöver jag tydligen bara jobba på frukostvanorna, jag antar att en pris snus inte faller inom ramen för doktorns rekommendationer?

    SvaraRadera
  2. Snus avhandlades inte, men av personlig erfarenhet får man problem med tänderna ifall man "slutar". Har nu sluat två gånger o två tänder har jag fått dra ut straxt efter. Du är varnad!

    SvaraRadera