lördag 1 december 2012

Nivå

För att mina Posa ska ha en chans att fungera, gissar jag, så kommer dom att kompletteras med flottörer.
Eftersom fristående flottörhus för MC-bruk kostar så ohemult dyrt så har jag sneglat på flottörhus till SUCarburetter's (så står det).

För ett par helger sedan besöktes skrotmarknad där ett par förgasare inhandlades.
Efter det obligatoriska citronsyrabadet fick jag anstränga mig att undertrycka lusten att slipa och polera.

Putsade munstyckena lätt med citronsyra. Mässingen blir lätt kopparfärgad när syran löser zinket men det kan man fixa med autosol.

Nu ska det till nya packningar, ett par nipplar för bensinslangar några skruvar med engelska mått samt ev ett par nålmunstycken.

Ruskigt äckligt ärgat på insidan!
Efter 1:a cironsyrabadet

Övre munstycket citronsyrabadat
Rostiga skruvar som skall ersättas

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera