onsdag 5 december 2012

Raljerat

Nu fick jag äta upp gårdagens raljerande om snöslungor och gym, nu har jag gymmat en full arbetsdag med snösläde, känns det som.

Började känna mig tillfreds, dvs såg en ände på eländet när snöröjaren åkte förbi och tryckte upp en meters snövall. I mitt fall är den 10m lång. Hann bara slänga upp fulfingret men han hånlog och ryckte på axlarna. Som tur var kom en vettigare snöröjare en stund senare. Han vek ihop plogen och lyckades reducera vallen till en halvmeters.

Känns som om jag bearbetat 10kubik, minst. Har inte varit med om att det kommit så mycket snö, här, på så kort tid. Undrar hur snöläget är i övriga landet

Statussvep från när jag gick in o skickade ut frugan...
Notera soptunnan, vid vägen, som dom inte lyckats tömma idag. Bara för att det har kommit lite snö.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar