måndag 26 maj 2014

Bra o dåligt

Har nu börjat med det lilla renoveringsprojektet, girdergaffeln.


Det bra är att jag fått tag i BSC gängsnitten och nya muttrar till axlarna.
Det dåliga är att jag inte vet var man får tag på 1/2" slipad axel att tillverka nya axlar av (det saknas ju en och en annan var väldigt sliten): I yttersta nödfall skulle jag få för mig att svarva nya axlar från de 45mm ämnen jag har. Mycket bättre att gänga på rätt diameter till en början.

Var sjuttsingen hittar man 1/2" axel, stark men bearbetbar?

Till min stora glädje ville sonen idag, för första ggn, åka men på "The Unapproachable". Det dåliga är att i samma veva lade sidostödet av så nu måste man hitta något att luta den mot när man inte åker. Iaf tills någon svetsar och bearbetat stödet. Dessutom känns det bättre att kicka när den står på sidostöd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar