lördag 11 oktober 2014

Bly

Fy f..n vad mina "nya" batterier väger bly.

Jämförelsevis väger 74Ah startbatteriet från mitt dieselskåp 18kg. Detta 78Ah batteri med mindre mått / volym väger 25kg.


Efter lite snickerier och mycket slit är nu 57% av batterierna under tak. Dock kan man inte utesluta ryggont imorgon. 



Förutom att batterierna väger mycket är de otympliga att lyfta eftersom de är helt släta på alla sidor. Detta resulterade i att jag tappade ett batteri på min ännu inte helt återställda stukade fot. Jag var för första ggn, så vitt jag vet, nära att svimma. När jag stukade foten hade jag även den gången foppatofflor...

Vad gäller eventuellt ryggont så kan man numera skylla det på chefen. Läs och lär, vilken rappakalja våra skattepengar används till.


Vem skall chefen skylla sitt ryggont på, regeringen?

EDIT/ När jag läser texten igen så uppmärksammar jag formuleringen "Har du ont i ryggen på jobbet...". Kan det vara så Überdjävligt att man har ett ryggont som bara manifesterar sig på jobbet!?! Kanske man skall fundera på att söka sig till något annat jobb då?
/EDIT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar