måndag 6 april 2015

Korg

Läste i kalendern att det var skrotmarknad idag. Lastade gröt i sonen och lastade sonen i bilen.

Väl framme i Enköping konstaterade jag att marknaden var i Eskilstuna. Och nej, jag var inte full för när jag blev tvungen att tanka i Enköping och körde in på Statoil så stod där en polis med blåsapparatur. Han konstaterade: -"inga konstigheter här" och såg riktigt besviken ut.

Slutligen framme i  Eskilstuna konstaterade jag att för den "marknaden" kunde jag gott ha vänt om redan i Enköping.

För att inte komma tomhänt hem så inhandlades en Korg X5D, utan spänningsaggregat.


Har alltid velat ha en synth sedan jag i ungdomen lyssnade på sådan musik. Favoriter var naturligtvis först Kraftwerk (med Die Roboter samt Autobahn) men sedan Tangerine Dream. Det som direkt kommer i minnet är deras skiva Exit med då speciellt låtarna Exit samt Kiew Mission samt den i ett tidigare inlägg nämnda spelningen i Coventry Cathedral. Dess låtarna skall helst avnjutas stereofoniskt i hörlurar.

Tänkte att det är väl bara att plugga in första bästa spänningsaggregat men där höll det på att gå riktigt fel, plus till minus och tvärtom.


Lödde om kontakten till ett aggregat och se, den fungerar men med pixelfel på en rad i displayen. 


Tror inte det är speciellt svårt att fixa men så länge det inte är värre så får det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar