lördag 23 april 2016

Retro

Eftersom jag började som Seasick Steve - "I Started Out With Nothing And Still Got Most Of It Left" så har jag genom åren byggt inredningen i verkstaden av hyllor och lådor som bekanta ville bli av med.EDIT/ Den som inte sett dokumentären om Seasick Steve har något att se framemot! /EDITI och med senaste tillskottet och ombyggnaden så blev jag tvungen att rota runt bland samlade artefakter. 


Så hittade jag knivbladet jag köpte under knivveckan i Ludvika, när dottern var nyfödd. Hyrde in oss på "trailer park" ett par dagar och jag gick å köpte material. Även om jag var medlem i Svensk knivförening så blev jag tyvärr ingen knivmakare. Skaftmakare däremot , som synes... 


Mera sparade tomburkar. Varför det?



Kommer ihåg när jag köpte denna byggsats.  Fick en flashback om att det var skoj när jag fick en liknande, när jag var liten.

Då jag köpte den, för många år sedan, hade ägaren till hobbyaffären svårt att hitta den. Efter att jag förklarat vad jag var ute efter kom han ihåg sina unga år och gick ner i lagret och letade. Denna var den ena av de två sista han hade....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar