fredag 17 augusti 2018

Marknad

I år besökte vi den omtalade Juthbackamarknden i Nykarleby, Finland.

Marknaden, som anordnas av Jakobstadsnejdens Veteranbilssällskap, skall enligt utsago vara en av Nordens största skrotmarknader.

Enligt mig är det Nordens största glas och porslinsmarknad. Motorrelaterat hade rymts i vilken större garderob som helst.
För att inte komma tomhänt hem köpte jag delar till ett lampprojekt. Elkabeln kostade 15ggr mer än resten.


Sen hittade jag ett par skruvar och magasinfjädern till min Mosin-byggsats.


Den största investeringen gjorde jag i två böcker som signerades på plats av författaren, tillika säljaren.


Ok det fanns faktiskt ett Honda S65 projekt men det kändes lite väl dyrt eftersom medföljande motorer inte var kompletta och endast 49cc samt att framlyset saknades. Hade marknden varit i Mälardalen hade den nog följt med mig hem ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar