tisdag 7 augusti 2018

Privat VA

Hittills har vi haft eget VA. Efter att ha blivit påtvingade kommunalt VA och vägavgift till ohemult hög kostnad är det nu dags att gräva för den privata VA delen på tomten för anslutning till det kommunala.

Någon i bekanskapskretsen föreslog att jag skulle hyra en maskin och gräva själv. Många verkar tro att dom är en Timell och att det inte behövs förkunskaper/utbildning och adekvat utrustning.

Jag "hyrde" komplett maskin inklusive förare. Redan vid avlastningen hade jag förmodligen kraschat och avlidit ifall jag försökt själv. Det såg mycket värre ut live än på fotot.

  
Undra förresten varför jag måste betala själv för kommunens ut byggnad av VA-nätet. Är inte det en kommunal angelägenhet. Dvs jag betalar ju redan kommunalskatt. Dessutom tycker jag att vägen inte blev bättre, den blev bara bredare så att alla fartfantomer vågar satsa mera över backkrönet. Alltså blev det en försämring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar