lördag 17 november 2018

Guld i mund

Steg upp som en vanlig arbetsdag, begärde lämning och hämtning.

Utgick från Gammelström i Tyresö.


Siktade mot Tyresta by, längs Sörmlandsleden.


Första delen fram till parkeringen vid i slutet av Bondevägen vid Högdalen kändes mest som en lång uppförsbacke.



En halv kilometer efter det, när det planade ut efter en brant stigning uppför närapå naket berg, tappade jag fokus och halkade på det fuktiga berget.

Med hjälp av tur och skicklighet och en "kraftig benstomme" rullade jag undan som en kampsports-Sensei och klarade mig undan med endast ett ömmande knä och kantstött ego.

Fick mig att fundera ifall jag ska börja ha med mig en en liten ryggsäck med nödvändigheter på mina vandringar. Bara utifall..

Nästan halvvägs.


Undrar hur bävern tänkte här. Eller ifall det var två som hjälptes åt.


För tankarna till bilder från träsken i sydstaterna. 


Väl framme tänkte jag mig en stor het kaffemugg, men tji fick jag.  Personalen jobbade i snigelfart så jag gav upp.


Kollade lite på data i telefonen under tiden jag väntade på hämtningen.


Tyvärr visade det sig att hämtaren inte prioriterade samma som mig, mig. Jag började frysa och beslöt gå till mötes. Det blev lite fler steg på mätaren...


Ytterligare 5km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar