lördag 24 november 2018

Vägilska

På väg till Västeråsmarknden idag låg jag i kö i vänsterfilen. Efter påfarten från Tensta dök det upp en bil i bakspegen som lade sig så nära att fronten inte syntes, ca 2m, och började blinka frenetiskt.

Bilar framför mig och på sidan. Bilen framför bromsar och jag bromsar och håller andan. Ser att det vinglar till betänkligt i backspegeln. När jag väl får rum på sidan och kan släppa förbi, kör den svartmuskige tenstaiten upp på sidan och  gör obscena gester varvid jag kontrar.
Helt plötsligt vekar han inte så bråttomt längre utan försöker upprepade gånger preja mig i diket...

Sådana ggr önskar man att man haft en sådan där tillbehörsbackspegel som filmar framåt och bakåt.

Marknaden då. Fanns inte så mycket jag fick habegär till men jag kunde inte hålla mig från att köpa ytterligare en till 18" DID WM1a med 36 hål. Cerianigaffeln med dåliga rör klarade jag mig ifrån.

Även denna DID kommer från en Yamaha TD1.


Ja, och så några vändskär 28tpi samt inner och ytter BSW.

Ett litet gjutjärnsstrykjärn till fruns samling, eller är det jag som är samlaren?

Edit.
Putsade rostigt strykjärn med spissvärta. Förundeligt effektiv mot (yt)rost. Undrar vad den innehåller.


Lilla längst till höger i främre raden blev som det mittersta efter puts med spissvärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar