tisdag 15 januari 2019

Okänd

Sprang in på lokala loppiset för att köpa några talböcker.

Snubblade över en för mig okänd apparat. Just för den sakens skull och för att den såg lagom intressant ut så lade jag den i köpkorgen.

Numera vet jag vad det är och jag vet därmed att jag inte behöver den i dess nuvarand utförande. Får se ifall det blir en hyllvärmare eller något skoj.

  

EDIT
Hittar ingen manual till Panasonic:en på internet men det fins en likadan på Youtube med namnet Quasar Film Tape Converter Model VE591YA

 

5 kommentarer:

  1. Nej en "optisk omvandlare" mellan smalfilsprojektor och modern videoinsplerare. Dvs man visar filmen från super8 projektor på en frostad glasskiva i ena änden och spelar in via digital filmkamera i andra änden. Helt mekanisk makapär.

    SvaraRadera
  2. Jag kan skicka ett gäng filmer och få tillbaka USB stickor?

    SvaraRadera
  3. Det finns säkert företag som sysslar med sådant 😁
    Själv har jag ingen super8 och videokameran var trasig senast jag kollade.

    SvaraRadera