söndag 17 mars 2019

Nya verktyg

Var inne på ett loppis, igår innan hundpromenaden, för att handla talböcker. Ett par böcker av Arne Dahl och så Herman Lindqvist's Historien om Ostindienfararna hamnade i köpkorgen.


Förutom det passade jag på att utöka verktygssamlingen.


En morakniv med slida för en femma är ju aldrig fel och så en antik skruvmejsel inspirerad av en renoveringsvideo jag såg på Youtube.


Nu skall jag rippa talböckerna till mp3 och kanske gå ut och putsa lite på verktygen i stället för att gör något produktivt.

Eller Morkniv det kan jag inte med säkerhet säga. Bladet var omärkt och knivslidan är märkt J.A.H (J.A Hellberg eller (J.)A. Halling ? Verkar finnas många olika bud om det). Kanske man kallar det för "Eskilstunakniv" då? Misstänker att kniven och knivslidan kommer från olika tillverkare.


Hittade även en okänd märkning på den gamla skruvmejseln, under rosten.

Sen blev jag så till mig av kniveriet så jag plockade fram mitt gamla Gatco knivvässarset och började vässa knivar.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar