lördag 23 mars 2019

Polarexpedition

Idag gjordes en road trip till Hedemora där jag fick en trevlig guidad rundtur i Isgaraget av den kände bloggaren och motormannen Tomas Larsson.


Jag misstänker att det är lika svårt att få en plats i det garaget eller svårare än att som ungdom få ett förstahands hyreskontrakt i Stockholm. Antingen skall man ställas i kö vid födsel eller ha bra försänkningar bland de upphöjda.

Fick med mig en par artefakter till  samlingarna. En ram från en Douglas EW 350cc, 1926-27, samt ett HVA hjul med vulstfälg.


I morgon ska jag köpa ingredienser och blanda till rejält med rostlösare. Det behövs.

På hemvägen åkte vi (frun o jag) via lunch och loppis i Ludvika vidare mot Kolsva. På vägen togs en avstickare till Bockhammar bruk för att inspektera Ebba Brahes lusthus



Samma Ebba Brahe som grundade min barndomsstad Jakobstad.

1 kommentar:

  1. Kul att du besöker våra kulturella samlingar med vidhängande guide.

    SvaraRadera