tisdag 3 september 2019

Rättning

Idag tog min överklagan nästa steg. Ska bli intressant att se vad detta resulterar i.


Det är igen allvarligt. Kommunen har i sin snålhet (sossarna tog ju över rodret nu senast) ändrat reglerna för skolskjuts. 

Man har ökat kravet på avstånd hemifrån till närmaste kommunala skola till minst 4km. På den grunden nekades min grabb busskort. -"Enligt vårt interna system är avståndet 3,8km"

Faktum är att för att ta sig till skolan där ha nu går krävs en 1,5km promenad i andra ändan av skolvägen, men det skiter ju kommunen i eftersom det inte är en kommunal skola eller den närmaste. Så var det med det fria skolvalet.

Blev lite irriterad och överklagade. Bl.a. med motiveringarna att min kontroll med google maps gav avståndet 4km och ifall grabben nu måste cykla så är avståndet enligt google 4,2km med cykel på cykelvägar samt att han 4 dagar av 5 måste gå 600m till altenativ busshållplats med annan rutt vilket ger en längre sträcka på 5,3km.

Han åker ändå oftast med mig på morgnarna, dörr till dörr, eftersom det är på vägen till mitt jobb. Men han ska ju hem också.

Jag har inga större förhoppningar och har redan köpt busskort åt han. Och det kan ju tyckas dumt att börja bråka med kommunen om 2000sek 🙄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar