lördag 14 november 2020

Tillsats

Som kompensation för bristen på marknader och öppna loppisar scannar jag auktionssidorna. Nuförtiden mest de svenska sidorna eftersom det bara är problem med leveranser så fort något hamnar hos Post Nord. 

Problemet med utlämningsställe kvarstår dock. Inte heller lyckas byte av utlämningsställe varje gång, varför jag vet jag inte.

Men tillbaka till tillsatsen. Häromdagen införskaffade en sådan av det enda fabrikat som, mig veterligen, kallas så. Tillverkat av företaget Bravour A/S i Danmark, ägt av AGA i Sverige.

 
Kanske inte alla som vet vad det är. Producerades ca 1954 och ett par år framåt
 
Varför köpa en sådan kanske man kan fråga, varför inte säger jag. Jag hade i.o.f.s. först tänkt köpa en Horny Super Prinz men fastnade för denna. Den andra var nog habegäret mest beroende pga namnet/loggan för skicket var avsevärt sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar