onsdag 12 mars 2014

Fritt fall

Nu går det brant utför med Posten. Med hänvisning till tidigare inlägg, bl.a. Uppgivet och Samhällsförfall blir jag inte längre överraskad av Postens påhitt.

Igår fick jag ett brev, i kuvert, från Posten, som innehöll en Påminnelse om att hämta ut ett paket hos lokala Coophandlaren. Naturligtvis skyndade jag mig genast att hörsamma uppmaningen. Väl på plats stod jag en halvtimme och väntade medan det att två kassörskor letade febrilt utan att hitta mitt paket. Jag föreslog att eftersom posten brukar skämta med mig, lite nu som då, så kanske det gällde ett redan hämtat paket. Men det menade dom att så inte kunde var fallet för då skulle dom ha sett i sin dator att "fallet var avslutat"

Väl hemma utan något paket, kom jag att tänka på det paket jag hämtat ut veckan innan. Då fick jag ett meddelande i postlådan om att posten hade "sökt mig för leverans av ett paket", kl 11:30 på förmiddagen!? Det är ju rena skämtet att dom låtsas som att dom skulle köra ut paket. Riktiga speditörer meddelar i alla fall på förhand och frågar när det är lämpligt att köra ut paket, så att man har möjlighet att vara på plats.

Hur som helst, eftersom jag inte behagat vara hemma halv elva en tisdagsförmiddag, för den händelsen att posten kanske skulle dela ut paket, så fick jag nu hämta själv hos Coop. Som tur är hade jag kvar paketet och se, visst hade paketet samma försändelsenummer som påminnelsen. Case closed - för min del. Däremot tänker jag inte meddela posten. Blir intressant att se hur dom kommer att gå vidare. Kanske jag till och med skulle vara oärlig och begära ersättning för det "försvunna" paketet... och kanske milersättning mm. för att jag kört 10km i onödan.



1 kommentar:

  1. Jag tror nån har fått i uppdrag att köra posten i botten.
    http://swampblues.bloggproffs.se/2012/11/02/krangligt-korkort/

    SvaraRadera