tisdag 9 augusti 2016

Loppor

Producerade lite slipdamm och svetsloppor i kväll.

Fortsatte med BBQ Smokern. Mina icke alltför omfattande kunskaper på svetsfronten syns. Än mer efter att pytteflaskan från Jula tog slut och jag växlade till brandsläckare.

Det hade väl inte varit så illa det men det blåste halv storm...


Gångjärnen sitter åtminstone fast även om det inte blev så snyggt.
 /Edit: Aj-aj, där ser jag en konstruktionsmiss. Det för jag försöka lösa på något sätt. /Edit


Delar av en av de kapade bitarna ur tanken blev utmärkta till att täcka springan runt luckan.


Brandsläckaren ger ifrån sig kolsyra lite ojämnt. Verkar som om det kom i droppform emellanåt.

Minnesanteckning.
Låt inte ölen stå framme utan lock. En geting lyckades bita mig på insidan av läppen när jag spottade ut den.

Edit2/
Omodifinierad kolsyresläckare med stigarrör kräver uppochnervänd installation.


/Edit2
 

2 kommentarer:

  1. Varför har du kolsyran oppochner ? Kan väl inte funka.

    SvaraRadera
  2. Eftersom stigarröret sotter kvar i släckaren Annars kommer det flytande kolsyra i regulatorn.

    SvaraRadera