fredag 21 september 2018

Drabbad

Det är ju skrattretande. Jag behöver, som tidigare nämts, ett nytt kugghjul till fruns över 35 år gamla industrisymaskin. Hittade ett på eBay, från Kina (ootroligt att det överhuvudtaget tillverkas där ens). Hjulet beställdes för 274kr

I veckan kom det hem ett brev från "Videokodningssamordningen" hos PostNord.


Alltså momsen har jag inget problem med hur f...n täcks dom slå på 75kr och kalla det för "Deklarationsavgift". Strafftull eller faktureringsavgift är väl närmare sanningen. Någon slags kompensation för att man gjort dålig affärer med postavgifter med Kina.

Namnet på avdelningen anger ju att det inte handlar om något större manuellt jobb för PostNord utan att det handlar om en automatisk sortering för transport till utlämningsstället. Hade dom nu ens kört ut paketet till min postlåda...


EDIT
Vid närmare fundering kring Importmoms, i mitt fall 27,57 kr så är jag lite osäker på hur man kommit fram till den summan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar