lördag 1 september 2018

Stöd

Gaffelbytet på yxan har stått stilla länge nu, beroende på olika orsaker, mest beroende på avsaknade av adekvat stöd.

Idag tog jag tag i saken. Delade ett rör från svingen på en CB125K3 i två delamr och svetsade fast dem på varsitt fyrkantsrör.


Sen lite fler fykantsrör och hjulen från domkraften.


Naturligtvis tog Mig-tråden slut mitt i. Den enda jag hade var en liten rulle jag köpt till ett för länge sedan glömt projekt.


Första 10metrarna gick till spillo innan jag fick någon styrsel på på matningen och trådbromsen. En fördel var att svetsfogarna blev mindre dåliga efter trådbytet!?

Lite restfärg och så var det klart. Nu kan jag demontera framgaffeln.


Förmiddagen nyttjades till att montera den nya pumpstationen i VA-systemet. Förankrad i berg med lastrem.


Nergrävd i gamla stenkistan för infiltrationen. Skit vad det luktar skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar