lördag 29 september 2018

Lånebekymmer

Måste bila ca 4m långt spår genom bottenplattan för att dra in vattenledning.

Först frågade jag av ett par bekanta ifall jag kunde låna bilhammare av dem men båda menade att deras var trasiga. Då tänkte jag kolla på blocket och frågade ena killen vad en sådan kallas? -"nästan oanvänd" var svaret 🤔

Efter att jag frågar ifall b-temas variant  kunde vara ett alternativ kom ena killen släpande med bilhammarens urfader , Kango 950, och menade att den verkade fungera ändå.


Eftersom detta verkar vara en brittisk produkt så är det bekymmer. Först, när jag testade funktion så verkade den helt ok, men i morse när jag skulle använda sen så var funktionen borta.

Letade fram en servicemanual på nätet, där angers typ 950 som borrande något som saknas på den jag lånat.


Efter lite forskning och eftertanke har jag iaf kommit fram till att problemet beror på avsaknad av tillräckligt fräscht fett i slagmekanismen (dagens kalla väder påverkar funktionen) så nu blir det lite service. Nytt och mera fett på sylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar