tisdag 25 februari 2014

Ångest

Som tidigare nämnts lider jag av överfulla utrymmen tillika som mekanikersjukan (samlargenen)  gör att jag har svårt att frigöra utrymme.

Enligt tidigare inlägg har jag nu gjort mig av med alla kassettspelare och nu borde det inte vara något problem att kasta alla kassettband som dyker upp. Men ack nej, nu blir man både sentimental tillika som man undrar ifall det inte finns någon annan stolle som kunde ha nytta av dem.

Nedan de som dykt upp hitintills, plus ett tjugotal inspelade favoriter. Tom ett par nya oanvända kassettband fanns det.



I samma veva började jag rota bland gamla MC-tidningar. Va fan ska man med dem till? Undrar ifall det finns något andrahandsvärde i dem eller ifall et bara är att ge/kasta bort?

I första lådan fick jag ihop en komplett omgång av MCM från 1996 samt de fyra sista från 95 osv. Jag vet att det borde finnas väldigt många fler eftersom jag prenumererade från begynnelsen fram tills att det bara började handla om amerikanska bojsänken från Milwaukee.



Började även att sorter alla svenska Classic Bike. Vad jag kommer ihåg så borde jag ha alla utom ett av de tre första numren. Det blev något problem så vad jag tror jag saknar nummer 2 eller 3.

Dessutom har jag tydligen kompletta årgångar (slutet av 80-talet och början av 90-talet) av flera av de mera kända engelska MC-tidningarna ( bl.a. Classic Mechanics, Classic Bike ocoh Classic Racer)


De äldsta tidningarna jag hittade, än så länge, var ett par Start & Speed från 1980 resp. 1981 


Det som gnager är att hur jag nu än gör för att avyttra dessa tidningar så kommer jag att känna mig tvungen att först bläddra igenom alla exemplaren, eftersom jag sparat dem så länge 



2 kommentarer:

  1. Mina barn har iaf deklarerat att dom ska slänga alla mina prylar när jag dör. Så varför ska man spara dom egentligen ?

    SvaraRadera
  2. Får väl slänga det mesta men spara en bunt att ta med till kobben.

    Börjar bli dags att byta ut bilden på kungafamiljen på utedasset samt alla Året Runt och Hemmets Veckotidning från 70-talet.

    SvaraRadera