tisdag 11 februari 2014

Avgjort

Frågesporten är nu avgjord. Vinnare och ende svarande är jag själv.
Svaret fanns att finna på interwebben

Mackapären i fråga är en Pascall Atkey Pansy trälkolsvärmare för marint bruk.

Vinsten jag tilldelar mig själv är att få testa den. Skall bara försöka klura ut vad jag skall våga använda för bränsle. Kan tänka mig att även om grillkol är träkol så kanske man inte skall använda grillkol.

"...pour some methylated spirit on the asbestos round the flue entrance..."

Alternativet är kanske att sälja den, oprovad, till någon träbåtsnisse som tycker att den skulle passa och eventuellt kunna användas i just hans (hennes) båt.

"hennes" lade jag till, med tanke på att jag själv, en gång i tiden, brukade färdas runt i Stockholms skärgård med en kvinna i hennes mahognysnipa. I varje hamn fick jag beröm för min fina båt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar