söndag 21 september 2014

Misc

... eller diverse som man säger på landets språk.

Började inventera fynden från marknaden vid Ekeby skjutfält i Uppsala förra helgen.
Att jag inte lär mig att kontrollera innan jag handlar, i stället för när jag kommer hem.

Vid närmare kontroll av tändmagneten så är det fel tändkabelanslutning/kolhållare.
Dessutom saknas kolet som skall gå mot släpringen.

Bakelitbiten kan man nog justera i svarven men var får man tag i ett kol?
Måntro att det är samma diameter på Lucas-kolen?



Den splitternya startmotorn för 200sek visar sig ha en "transportskada".


och när jag skulle kontrollera ifall den ändå fungerar så är mitt batteri heldött. Undrar hur det kan komma sig att fem celler är fyllda med batterivatten men en är helt tom!? Känns som det kommer att krävas en nyinvestering här.



Väl inne kunde jag konstatera att kunskap och sagor är tungt att bära.
Tre hyllplan i en bokhylla hade rasat.



Sist men inte minst.
Du skall inte hava begärelse till din nästas grindar... men det har jag.



Smålands landskapsvapen ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar