torsdag 14 maj 2015

Skydd

Började eftermiddagen med att montera det nyinförskaffade insugsröret på kinamoppen. Noterade med en gång att: så här kan vi inte hade det, med grader och usel passform.

Nedan före och efter bilder


Efter det så startade den. Går som en påse nötter men det går nog att åtgärda. Tror jag redan vet vad problemet är. Men för att provköra måste jag fixa till chassiet såpass att den går att köra. 

Började titta på det söndervridna styrfästet.


Hör och häpna: det finns inte i lager i Sverige och killen jag frågade menade att det nog kunde vara 6 månaders leveranstid. Hur är det möjlig??? Nå det blir att slipa, kapa och svetsa.


Sen övergick jag till snickerier. Har i en veckas tid sett spillvirket stå i regnet och det känns ju onödigt.



Tänkte först såga ner det till ved men kom på att man kanske kunde göra ett vindsskydd till hunden. Hundkoja tänkte jag först men det verkar vara allt för omständligt, åtminstone ifall man skall följa jordbruksverkets krav på dimensioner och isolering o.s.v. 

Kan ju hända att ett vindskydd är onödigt det med, för våran hund verkar trivas bäst när han får lägga sig i en snödriva.

För att inte väcka frugan började jag såga till virket för hand, och det fortsatte jag med resten av eftermiddagen...


Det är ju inte klokt att såga förhand. Måste vara masochist eller något. Hade jag använt cirkelsåg hade det varit klar för länge sedan.


Det börjar ta sig. Provar lite koncept till tak. Den lösningen får jag nog fundera lite mera på. Och nej, jag har inte lagt in något golv ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar