onsdag 31 maj 2017

Flytt

Iom pågående El & VA utbyggnad i området har nu Vattenfall fått för sig att dom måste placera ett elskåp vid min postlåda, på ena sidan om infarten till min parkering.

Har nu pågående ärende där jag meddelat att jag inte godtar placeringen utan vill att dom flyttar elskåpet brevid det andra elskåpet. Det dom placerat på andra sidan parkeringen / infarten.


Både markentreprenören och jag är överens men Vattenfall vägrar än så länge med hänvisning till att placeringen beror på dimensioneringen av kablaget. Som utbildad elingenjör med inriktning på starkström och eldistribution vägrar jag godta detta.

Jag har nu kontrat med ett antal argument. Ett av mina argument är att elskåpet skymmer sikten vid utfarten från parkeringen och att det sålunda är en säkerhetsrisk / fara samt att kommunen måste säkerställa att farten förbi fastigheten, över backkrönet, hålls nere.


Få se om berörda parter från kommunen, markentreprenören och Vattenfall svarar på min mötesinbjudan...

Fortsättning följer. Det blev flyttat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar