söndag 8 april 2018

Felnavigering

Idag hade jag inplanerat en lättare skogstur på ca 3km runt en lite skogssjö med hunden. Men på grund av min ouppmärksamhet missade jag att byta stig redan vid 809m. Insåg det rätt fort men tänkte att då biter jag ihop och ser vart stigen bär. För att citera ur Lille Pärs vandring av Hugo Gyllander -"Nu går jag bort, sa lille Pär. Nu går jag bort dit stigen bär... Och är man ej förlägen,så hittar man nog vägen. Och bort han gick med hurtigt mod."

 

Ja det är ju inte så att jag var vilse jag var bara på en annan stig, som blev en skogsväg. Sedan blev det leråker innan jag hittade en ny skogsväg. Men då, på tillbakavägen vid 5,3km slog nog tröttheten till och den interna kompassen fallerade en stund vilket adderade 2km innan jag var tillbaka på den rätta vägen. Lite skoj att det var andra som var vilse och frågade mig och råd.

Sover nog gott i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar