lördag 14 april 2018

Yrsel

Hur svårt skall det vara att göra en skogspromenad utan debacle?
Först glömde jag kartan hemma och sen vattenflaskan i bilen.


Reden efter 1km var olyckan framme. Vi skulle hoppa över en smältvattendike och precis innan jag skulle hoppa fick hunden för sig att gå över på den murkna isen. Naturligtvis brast isen hunden kom upp och drog iväg varvid jag åkte ner i diket. Vattnet gick straxt över knäna. Tur i oturen var det inget lerdike men resten av vandringen klafsade det i skorna.

Nere vi Stensjön gjordes det reklam för en fornborg.


Man får nog ha bra fantasi för att se att det delade stenröset varit en borg. Mattisborgen kanske?


Uppe till vänster på klippan fans borgen med fin utsikt över sjön.


En mätning på Eniro säger 8,8km


Stegräknaren ger mig nästan en kilometer till.


Och värst av allt är det numera känns som jag var småfull hela tiden. Det har blivit något jox med balansen och jag vinglar runt i skogen. Nu tar jag ut motorcykeln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar