onsdag 18 april 2018

Minnen

Letade fram Higwayman med Higwaymen på tuben och lät det spela. I spellistan kom John Goodman's låt City of New Orleans.


Mindes då natten som 13-åring (ungefär), när jag rattade in Radio Luxenburg på farmors gamla röradio (eller mera troligt på någon av mina hemmabyggda transistormiottagare) och första gången hörde juts den låten. Förmodligen i Arlo Guthrie's version.


Kommer ihåg "ögat" som indikerade bästa signal vid intrimning av radiokanalen.

Dagen efter hängde jag på dörren hos lokala skivnasarer (LP alltså) för att försöka beställa skivan. Det gick inget vidare... det var hur svårt som helst att få tag i musik på den tiden. Fanns LPn ite i landet så var det närapå omöjligt

Någon gång rattade jag även i Radio Free Europe för musik fast den var ju inte lika intresssant och så hördes den dåligt vill jag minnas.

EDIT
Tror bestämmt jag svammlat i ärendet tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar