söndag 14 juni 2020

Ny maskin

Började slipa på kanoten idag.


Efter misstag i tillverkningen och ovarsam vinterförvaring hade relingen börjat svartna.

Så tog slippappret slut. På väg in efter bilnycklarna såg jag än en gång mossan på stenläggningen.


Så jag passade på att köpa en Ryobi batteridriven plattrensare.

När första lagret fernissa torkade så testade jag mackapären. Funktionen är det inget att beklaga sig över än att jag kanske borde valt en med sladd.

Såhär långt kom jag på en batteriladdning.


Blir tvunget att bygga något kraftigare av de batterier jag haft med mig från återvinningen.

Såhdär rena har plattorna inte varit sedan jag hade min Norton stående där. Hade glömt kranarna öppna över natten så när jag försökte kicka igång den sprutade det bensin åt alla håll ur det fyllda vevhuset. Plattorna var mossfria resten av den sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar